Spotkanie warsztatowe z zespołami HR, mające na celu zidentyfikowanie trudnych sytuacji w organizacji oraz wypracowanie strategii/dobrych praktyk radzenia sobie w organizacji w tym obszarze.
CIK Centrum Interwencji Kryzysowych
Kryzys jest odczuwaniem wydarzenia bądź sytuacji jako:
W języku greckim, z którego pochodzi, słowo krisie oznacza decyzję lub punkt zwrotny, podobnie w chińskim, gdzie symbol kryzysu składa się z dwóch ideogramów reprezentujących jednocześnie: zagrożenie i szansę.
Kryzys pojawia się wtedy, kiedy człowiek napotyka przeszkody w realizacji ważnych celów życiowych i nie może ich pokonać dotychczas stosowanymi metodami. Odnosi się on do emocjonalnej reakcji człowieka, ale nie jest stanem patologicznym. Pojawia się wówczas potrzeba odzyskania równowagi oraz przystosowania się do nowych okoliczności, które w danym momencie wydają się nierozwiązywalne. W momencie kryzysu osoba jest podatna na emocjonalne zranienie, załamanie, dezintegrację, ale jednocześnie posiada zwiększoną gotowość do zmiany. Szczególnego znaczenia nabiera szybkość udzielenia pomocy.
Znamiona kryzysu:
Kryzys może przejawiać się na wielu płaszczyznach życia, a szczególnie: emocjonalnej, biofizjologcznej, poznawczej, behawioralnej. Może utrudniać, a w skrajnej sytuacji uniemożliwiać funkcjonowanie w wielu obszarach: zawodowym, osobistym, towarzyskim, zdrowotnym. Sytuacja kryzysowa z całą pewnością wymaga natychmiastowych rozstrzygnięć i rozwiązań, w tym często specjalistycznej, ukierunkowanej pomocy.
PROFILAKTYKA
• Warsztaty dla pracowników i menadżerów
• Praca indywidualna i zespołowa
• Edukacja w postaci prezentacji, warsztatów, pogadanek
• Konsultant w firmie – dzień spotkań z konsultantem dla pracowników
INTERWENCJE KRYZYSOWE
• Wsparcie konsultacyjne dla menadżerów, pracowników, zespołów
• Działania interwencyjne w sytuacjach trudnych z zespołami, przełożonymi i pracownikami
• Praca warsztatowa w procesie interwencji z zespołem w kryzysie
• Konsultacje przełożonych osób w kryzysie
• Wsparcie np. w powrocie do pracy po długoterminowej nieobecności spowodowanej chorobą
• Sesje terapeutyczne indywidualne
• Telefon zaufania
Spotkanie warsztatowe z zespołami HR, mające na celu zidentyfikowanie trudnych sytuacji w organizacji oraz wypracowanie strategii/dobrych praktyk radzenia sobie w organizacji w tym obszarze.
Celem warsztatu jest zidentyfikowanie czym jest sytuacja kryzysowa, omówienie możliwych sytuacji kryzysowych, ustalenie etapów działania
w sytuacji kryzysowej oraz przećwiczenie modelu komunikacji w sytuacji trudnej.
![]() |
Mabor Sp. z o.o.
|
Szkoła Psychoterapii MABOR |
|
![]() |
tel.: 603 116 669 |
![]() |
mail: mabor@terapiadialog.pl |