W ramach czteroletniego kursu w Szkole Psychoterapii MABOR, na pierwszym i drugim roku odbywają się liczne zajęcia dedykowane specyfice psychoterapii i psychiatrii dzieci i młodzieży.
Psychiatria i psychoterapia dzieci i młodzieży (20 h)
- prowadząca: Jolanta Paruszkieiwcz
Uczestnicy poznają kryteria diagnostyczne zaburzeń psychicznych i zaburzeń zachowania u dzieci i młodzieży na podstawie klasyfikacji ICD-10. Poznają różne drogi do psychoterapii dziecka i rodziny – analiza kontekstu zgłoszenia się na psychoterapię. Ważnym elementem zajęć będzie również przyjrzenie się psychoterapia dzieci i młodzieży w kontekście pracy interdyscyplinarnej (specyfika pracy na oddziale i w poradni.
Psychoterapia dzieci młodszych w nurcie systemowym i analitycznym (20 h)
- prowadząca: Anna Saramowicz
Psychoterapia dzieci i perspektywa rozwojowa i kliniczna w ocenie zdrowa psychicznego dziecka w rodzinie. Zajęcia koncertują się na wywiadzie i diagnozie dzieci młodszych. Uczestnicy poznają specyfikę sposobów dziecka na radzenie sobie z problemami w rodzinie w perspektywie terapii rodzin oraz w jaki sposób łączyć terapię indywidualną dziecka z terapią rodzinną. Uczestnicy poznają również możliwość zastosowania zabawy w procesie terapeutycznym.
Psychoterapia dzieci i młodzieży w ujęciu behawioralno – poznawczym (20 h)
- prowadząca: Katarzyna Petrikowska-Fąk
W trakcie zajęć prowadząca skupia się na zapoznaniu Uczestników z technikach i metodami terapii behawioralno – poznawczej przydatnymi w pracy z dziećmi i młodzieżą, a także na ważnym zagadnieniu jakim jest angażowanie rodziców i opiekunów w behawioralne modele modyfikacji zachowań.
Psychoterapia nastolatków (20 h)
- prowadząca: Marta Maryl
Zajęcia obejmują zagadnienia z zakresu: specyfiki okresu dorastania oraz zaburzeń psychicznych pojawiające się w tym okresie. Uczestnicy rozwijają również systemowe rozumienie objawów występujących w okresie dorastania, poznają specyfikę pracy z pacjentami nastoletnimi, omawiają aspekty prawne i etyczne pracy z nastolatkami. Trenują również prowadzenie pierwszego spotkania z nastoletnim pacjentem oraz omawiają proces prowadzenia terapii.
Organizacja i proces rekrutacji - Uczestnicy - Wytyczne do certyfikatu Psychoterapeuty PTP - Program Szkoły Psychoterapii MABOR